چگونه با استفاده از ایمیل بازاریابی کنیم؟
چگونه با استفاده از ایمیل بازاریابی کنیم؟
شنبه 1 خرداد 1400 ساعت 15:37 | بازدید : 187 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

امروزه برای بازاریابی کردن شیوه های مختلفی بکار برده می شود که اکثر آن ها از طریق اینترنت انجام می شوند و همه تجارت هایی که به شیوه های مختلف بازاریابی می کنند "باید" بازاریابی با استفاده از اینترنت را در اولویت کاریشان قرار دهند. در حقیقت بازاریابی که با استفاده از اینترنت و به صورت آنلاین انجام نگیرد اصلا بازاریابی نیست! بنابراین خیلی مهم است که شیوه های مختلف بازاریابی آنلاین را یاد بگیریم. وقتی که صحبت از بازاریابی آنلاین می شود اولین چیزی که به ذهنمان می رسد بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های مجازی است. البته با این که این روش یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای بازاریابی می باشد ولی حقیقت این است که برای بازاریابی کردن به شیوه آنلاین روش های بسیار موثر دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید این روش ها را در کنار بازاریابی با استفاده از شبکه های مجازی بکار بگیرید. یکی از این روش ها که خیلی کم بر روی آن تاکید می شود بازاریابی با استفاده از ایمیل می باشد. امروزه بسیاری از بازاریابان فکر می کنند که شیوه بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل دیگرa منقضی شده است و می توان برای بازاریابی کردن از روش های جدید دیگری استفاده کرد ولی در حقیقت استفاده از این شیوه هنوز هم می تواند تاثیرگذار و کاربردی باشد. در ادامه این پست قصد داریم تا 19 نکته برای این که در بازاریابی با استفاده از ایمیل موفق شوید را برایتان ارایه کنیم.

1. هدف های خودتان را مشخص کنید!

 

برای این که با استفاده از روش بازاریابی ایمیل موفق عمل کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای خودتان هدف هایتان را مشخص کنید. البته مشخص کردن هدف ها فرآیندی است که شما باید برای بازاریابی کردن با هر روشی طی کنید. به عبارت دیگر شما با هر روشی که می خواهید بازاریابی کنید باید در ابتدا بر روی یک قلم و کاغذ تمام اهدافتان از انجام این کار را به صورت مشخص بنویسید و سعی کنید تا با دقت به جزئیات کار توجه کنید. شما باید مشخص کنید که بعد از مدت زمانی که برای خودتان تعیین کرده اید قرار است به چه چیزهایی برسید و قرار است چه مزیت هایی را بدست بیاورید. در صورتی که این کار را انجام ندهید کار بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل برایتان کاملا دشوار خواهد شد.

2. مخاطبینتان را مشخص کنید!

 

شما باید بدانید که قرار است برای چه افرادی ایمیل می فرستید. بنابراین بهتر است که مخاطبین خودتان را به خوبی مشخص کنید. تحقیقات نشان داده است که در صورتی که شما بتوانید به خوبی مخاطبین خودتان را مشخص کنید احتمال این که در این کار موفق شوید خیلی بیشتر می شود به این دلیل که این مخاطبین هستند که به شما این امکان را می دهند که به موفقیت برسید. در صورتی که نتوانید آن ها را به خوبی مشخص کنید برای افرادی ایمیل می فرستید که ممکن است هیچ ارتباطی با کار شما نداشته باشند و بنابراین استقبالی از کار شما نکنند. تحقیقات نشان داده است که این مرحله در بازاریابی با استفاده از ایمیل یکی از مهم ترین مراحل است و شما برای این که بتوانید تعداد مخاطبین خودتان را زیاد کنید باید حتما این مرحله را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. به این معنی که لیستی از افرادی که قرار است برای آن ها ایمیل بفرستید تهیه کنید و سعی کنید تا در تهیه کردن این که کدام افراد می توانند مخاطبین اصلی شما باشند دقیق عمل کنید.

3. مخاطبین خودتان را دسته بندی کنید!

 

هنگامی که لیستی از مخاطبین خودتان تهیه کردید وظیفه دارید تا آن ها را به شیوه مناسبی دسته بندی کنید. شما باید سعی کنید تا در این دسته بندی ها پارامترهای مختلفی را دخارت دهید که مرتبط با مخاطبین می باشند. این موضوع نیز اهمیت بسیار زیادی دارد به این دلیل که مخاطبینی که شما برای خودتان انتخاب می کنید مخاطبینی هستند که دارای پیش فرض های مختلف از نظر پارامترهایی که شما مشخص می کنید می باشند و بنابراین این که بخواهید برای تمام آن ها از یک نوع محتوا استفاده کنید کار بسیار نادرستی است. به عبارت دیگر شما باید سعی کنید تا انواع محتواهای مختلف را برای این افراد مورد استفاده قرار دهید به این دلیل که ممکن است آن ها دارای سن مختلف و یا جنسیت مختلف و یا مکان زندگی مختلف و مواردی از این قبیل باشند و شما به عنوان یک تجارتی که قرار است برای این افراد مختلفت محتوا تولید کنید بر اساس تجارتی که دارید باید برای هرکدام از آن ها محتوای مختلف تولید کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما کفش تولید می کنید باید برای زن ها کشف زنانه و برای مردها کفش مردانه را در ایمیل هایی که می فرستید تبلیغ کنید و بنابراین باید بر این اساس محتوای مختلفی را به آن ها نشان دهید.

4. کاری نکنید که ایمیل هایتان در بخش اسپم (Spam) قرار بگیرند!

 

از دیگر نکته هایی که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از ایمیل به آن توجه کنید این است که کاری نکنید که ایمیل هایی که می فرستید در بخش اسپم ایمیل ها بروند. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد برای این که در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد احتمال کمی وجود دارد که مخاطبین آن را نگاه کنند. وقتی که ایمیل های شما در بخش اسپم می رود تعداد افرادی که این ایمیل ها را می بینند کم می شوند چون آن ها معمولا بخش اینباکس (Inbox) خودشان را نگاه می کنند و بنباراین معمولا ایمیل هایی را که وارد بخش اسپم می شوند را نمی بینند بنابراین این موضوع می تواند تاثیر بسزایی بر موفقیت شما در بازاریابی با استفاده از ایمیل داشته باشد. شما برای این که کاری کنید که چنین اتفاقی نیفتد نیاز دارید تا از کارهایی که ممکن است منجر به شناخته شدن ایمیلتان تحت عنوان "اسپم" می شود خودداری نمایید.

5. ایمیل ها را "شخصی سازی" نمایید!

 

شخصی سازی کردن یا Personalize کردن ایمیل ها برای افرادی که می فرستید نیز یکی دیگر از نکته هایی است که باید حتما به هنگام بازاریابی با استفاده از ایمیل به آن توجه داشته باشید. در صورتی که شما سعی کنید تا ایمیل هایی را که می فرستید به شیوه ای بنویسید که افرادی که آن ها را دریافت می کنند فکر کنند که صرفا برای خود آن ها نوشته شده است احتمال موفقیتتان بسیار بیشتر از زمانی می شود که آن ها را در یک غالب و فرمت کلی بنویسید و تمام آن ها را خطاب قرار دهید. به عنوان مثال فرض کنید شما می خواهید ایمیلی به مخاطبین بنویسید و از آن ها بخواهید تا از شرکت شما کفش بخرند. در این صورت شما به جای این که در این ایمیل این گونه بنویسید: "از شرکت ما خرید کنید!" بهتر است بنویسید: "اگه کفش خوب می خوای از شرکت ما بخر!" شیوه نوشتن به شکل دوم می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آن ها داشته باشد و احتمال این را که آن ها احساس همزادپنداری بیشتری با تجارت شما بکنند را افزایش دهد. بنابراین در صورتی که شما بتوانید از این شیوه برای کارتان استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد مخاطبینتان افزایش پیدا می کند.

6. محتوای باارزش بنویسید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که شما برای این که محتوای مناسب بنویسید باید به آن توجه کنید این است که به ارزش متونی که می نویسید توجه زیادی بکنید. در صورتی که محتوایی که شما می نویسید برای خواننده شما ارزشی نداشته باشد احتمال این که بتوانید توجه آن ها را به خودتان جلب کنید کمتر می شود. این در صورتی است که اگر شما سعی کنید تا محتوا را به شیوه ای بنویسید که توجه مخاطبین را به سمت و سوی خودش جلب کند می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت بسیار بیشتر می شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که محتوایی که شما می خواهید برای مخاطبین بنویسید محتوایی است که باید در ارتباط با هدف هایی باشد که دنبال می کنید در غیر این صورت اگر شما محتوایی بنویسید که ارتباط کمی با هدف هایتان دارد شانستان برای این که توجه مخاطبین را جلب کنید پایین می آید. محتوای شما باید در عین حال که اطلاعاتی به آن ها اضافه می کند باید مفید و کاربردی باشد و شما باید بتوانید بوسیله این محتوا آن ها را برای مدت کوتاهی سرگرم کنید، به آن ها آموزش دهید و در نهایت آن ها را قانع کنید.

7. .به گونه ای محتوا تولید کنید که افرادی که آن را می خوانند احساس کنند که شما انسان هستید!

 

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما باید به هنگام انجام کار بازاریابی با استفاده از ایمیل باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که محتوایی را تولید کنید که افرادی که آن را می خوانند فکر کنند که فردی که این محتوا را نوشته است انسان است. در صورتی که شما به شیوه ای کاملا ماشینی محتوا تولید کنید و کاری کنید که افرادی که محتوای شما را می خوانند احساس نکنند که شما هم مانند آن ها انسان هستید شانستان برای این که در این کار موفق شوید بسیار پایین می آید چون آن ها دوست دارند تا شما و تجارت شما را به عنوان یک انسان ببینند. در حقیقت مخاطبین و مشتریان دوست دارد این گونه فکر کنند که شما انسانی هستید که دوست دارید تا به آن ها کمک کنید. بنابراین در صورتی که شما نتوانید چنین احساسی را در این افراد ایجاد کنید آن ها هم به ایمیل هایی که شما برایشان فرستاده اید توجهی نمی کنند.

8. حتما از دکمه CTA در ایمیل استفاده کنید

 

توصیه دیگری که به افرادی که با استفاده از ایمیل بازاریابی می کنند می شود این است که در ایمیل هایی که می فرستند حتما از دکمه CTA هم استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که بازاریابانی که با استفاده از ایمیل بازاریابی می کنند در صورتی که از دکمه CTA استفاده کنند می توانند شانسشان برای موفقیت را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. علت این موضوع خیلی واضح است: حتی افرادی که ایمیل شما را می خوانند و قبول می کنند که از تجارت شما استفاده کنند در صورتی که شما دکمه CTA را در ایمیل خودتان نداشته باشید آن ها چگونه می توانند بفهمند که چگونه می توانند از خدماتی که ارایه می کنید و یا محصولاتی که به آن ها می دهید استفاده کنند؟ به عنوان مثال در صورتی که شما برای آن ها ایمیلی زده باشید و از آن ها دعوت کرده باشید که برای خرید کفش به تجارت شما مراجعه کنند در صورتی که دکمه CTA ای در کار نباشد آن ها از کجا می توانند بفهمند که لیست کفش هایی را که شما دارید از کجا می توان پیدا کرد؟ بنابراین در این صورت شما تعداد مخاطبین خودتان را "محدود" به افرادی می کنید که خودشان کنجکاو می شوند و به دنبال تجارت شما در اینترنت می گردند و وب سایت تجارتتان را پیدا می کنند و خودشان در وب سایت دکمه CTA را می یابند که این کار خیلی سخت است!

9. به هنگام استفاده کردن از تصاویر در ایمیل بسیار محتاط باشید!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل موفق شوید باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که به هنگامی که می خواهید تصاویری را در ایمیلتان ضمیمه کنید مراقب باشید که از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. در حقیقت تحقیقاتی که در زمینه بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل انجام گرفته نشان داده است افرادی که به همراه ایمیل هایی که می فرستند تصاویری نیز ضمیمه می کنند شانس موفقیتشان را برای جلب کردن مخاطبین و مشتریان بیشتر بالا می برند. علت این است که در صورتی که شما بتوانید از تصاویر مناسبی برای جلب کردن توجه این مخاطبین استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که نظر آن ها را بیشتر به خودتان جلب نمایید. بنابراین باید سعی کنید تا برای بهتر بیان کردن پیامهایتان از تصاویر استفاده کنید و به هنگام استفاده کردن از تصاویر مراقب باشید که بسیار محتاطانه عمل کنید و تصاویر باکیفیتی را ارایه کنید!

10. مراقب باشید که ایمیلی که می فرستید حتما شامل لینک هم باشد!

 

از دیگر نکته هایی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید حتما در ایمیل هایی که ارایه می کنید لینک هایی نیز وجود داشته باشد که مخاطبین بتوانند با استفاده از این لینک ها به راحتی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. وجود لینک هایی که شما در ایمیل هایتان قرار می دهید می تواند به میزان قابل توجهی تعداد افرادی را که از این ایمیل ها دیدن می کنند افزایش دهد و همچنین می تواند باعث شود که مخاطبین و بازدیدکنندگان از ایمیل های شما تشویق شوند تا برای این که مطالب بیشتری را در ارتباط با وب سایت شما یاد بگیرند به این لینک ها بروند. تحقیقات نشان داده است در صورتی که شما سعی کنید تا لینک هایی را که ارایه می کنید دارای بهترین کیفیت ها باشند می توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین بیشتری داشته باشید. پس سعی کنید تا در کنار ایمیل هایی که می فرستید لینک هایی نیز وجود داشته باشد.

11. آدرس شبکه های اجتماعی خودتان را حتما در ایمیل هایتان نیز بدهید!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که باید حتما به آن توجه کنید این است که در ایمیل هایی که برای مخاطبین می فرستید سعی کنید حتما آدرس مربوط به شبکه های اجتماعی خودتان را نیز ارایه کنید. تحقیقات نشان داده است که ایمیل هایی که برای مخاطبین فرستاده می شود و در آن ها آدرس شبکه های اجتماعی مربوط به تجارت مورد نظر بیان می شود ایمیل هایی هستند که میزان موفقیت بسیار بیشتری نسبت به ایمیل های دیگر دارند. علت آن است که در صورتی که شما این ایمیل ها را به این افراد بفرستید آن ها این موقعیت را پیدا می کنند که به راحتی به شبکه های اجتماعی شما سر بزنند و به عنوان بازدیدکننده پست های شما را ببینند. در این صورت شما قادر خواهید بود تا تعداد بازدیدکنندگان (و در نتیجه می توان گفت تعداد دنبال کنندگان) بیشتری در شبکه های اجتماعی خودتان داشته باشید و همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا تجارت پررونق تری را داشته باشید. بنابراین در صورتی که آدرس شبکه های اجتماعی خودتان را در ایمیل هایتان هم ارایه کنید می توانید گستره مخاطبین خودتان را وسیع تر و وسیعتر کنید.

12. عنوان ایمیل را چنان جذاب انتخاب کنید که مقاومت کردن در مقابل بازکردن آن ناممکن شود!

 

از دیگر موضوعاتی که شما به عنوان بازاریاب با استفاده از ایمیل باید به آن توجه داشته باشید عنوانی است که برای ایمیلتان انتخاب می کنید. تحقیقات نشان داده است که عنوانی که شما برای ایمیل انتخاب می کنید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی این که آیا مخاطبین آن را باز کنند یا خیر داشته باشد. بنابراین در صورتی که شما عنوانی برای ایمیلتان انتخاب کنید که به قدری جذاب باشد که مخاطبین به هیچ عنوان "نتوانند" در برابر نیرویی که به آن ها می گوید که آن را باز نکنند مقاومت کنند شما می توانید به راحتی انتظار داشته باشید که تعداد مخاطبینتان بعد از مدت کوتاهی بسیار بیشتر شود چراکه در این حالت تمام آن ها به دنبال باز کردن این ایمیل می روند و از میان تمام آن ها تعداد قابل توجهی سعی می کنند تا مشتریان همیشگی شما شوند. بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است عنوانی را انتخاب کنید که در همان نگاه اول به اندازه ای جذاب باشد که فردی که آن را می بیند چاره ای جز باز کردن آن نداشته باشد!

13. محتوای ایمیلی که می فرستید باید به شیوه ای باشد که مخاطبین بتوانند در یک نگاه آن را تورق کنند!

 

نکته دیگری که به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل به شما خیلی کمک می کند این است که متنی را که در ایمیل می فرستید باید به شیوه ای نوشته شود که مخاطبین و افرادی که آن را باز می کنند این امکان را داشته باشند که در مدت زمان بسیار کوتاهی تمام این متن را تورق کنند. در صورتی که شما بتوانید چنین امکانی را برای آن ها فراهم کنید احتمال این که در این کار موفق شوید را افزایش می دهد. اکثر افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند پیشنهاد می کنند که این متن باید به شیوه ای نوشته شده باشد که افرادی که آن را برای اولین بار می بینند بتوانند با یک تورق ساده متوجه شوند که کل داستان از چه قرار است و بنابراین مشتری شما شوند. شما باید سعی کنید متن را به شیوه ای بنویسید که تورق کردن آن برای شما آسان باشد و بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که پیامی که در این متن برای آن ها گذاشته اید بسیار روشن و شفاف باشد.

14.  لحن بیان شما در تمام طول متن ایمیل باید یکسان باشد!

 

از دیگر نکته های مهم در رابطه با بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل این است که لحن بیان شما در تمام طول مدتی که با استفاده از ایمیل به بازاریابی می پردازید باید یکسان باشد. به عبارت دیگر شما باید تضمین دهید که شیوه بازاریابی شما با استفاده از ایمیل با توجه به متن هایی که می نویسید باید به یک شیوه باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید با یک لحن دوستانه ای برای مخاطبین بازاریابی کنید باید سعی کنید تا این لحن دوستانه خودتان را در تمام مدت بازاریابی نگه دارید. این در صورتی است که اگر می خواهید یا یک لحن جدی و رسمی با آن ها ارتباط برقرار کنید باید سعی کنید که تا جایی که می توانید لحنتان را در تمام طول مدت بازاریابی کردن حفظ کنید. فراموش نکنید که این نکته بسیار مهم است و شما برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید باید تلاش کنید تا چندین بار متنی را که می خواهید ارایه کنید بخوانید و سعی کنید تا بر این اساس لحن بیان خودتان را تنظیم کنید.

15. ایمیلتان را برای موبایل هم بهینه سازی کنید!

 

از دیگر نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ایمیلتان را برای موبایل هم بهینه سازی کنید. تحقیقات نشان داده است که این روزها استفاده کردن از موبایل برای رفتن به اینترنت بیشتر و بیشتر می شود. اگر فکر می کنید افرادی که با استفاده از موبایل به اینترنت می روند افرادی هستد که صرفا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و یا این که در اینترنت چیزی را سرچ می کنند سخت در اشتباه می باشید! باید گفت تحقیقات و آمارها نشان داده است که این روزها بیشتر از نیمی از افرادی که ایمیل هایشان را باز می کنند این کار را از طریق گوشی های موبایل انجام می دهند. به عبارت دیگر 51 درصد از ایمیل هایی که باز شده است توسط گوشی های تلفن همراه باز شده است و علاوه بر آن تعداد افرادی که گوشی های موبایلشان را باز می کنند روز به روز در حال افزایش می باشد. از این رو می توان گفت که ایمیل هایی که می فرستید باید به شیوه ای بهینه سازی شده باشند که افرادی که از موبایل استفاده می کنند نیز بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. به بیان دیگر ایمیل های شما باید برای کاربران موبایل هم "کاربرپسند" باشد!

16. سعی کنید از ویدیو نیز استفاده کنید!

 

استفاده کردن از ویدیو برای بازاریابی یکی از موضوعاتی است که این روزها شهرت زیادی پیدا کرده است. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که از ویدیو برای بازاریابی استفاده می کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند. این روزها استفاده کردن از ویدیوها می تواند باعث شود که توجه تعداد بیشتری از مخاطبین به شما جلب شود و بنابراین تحقیقات نشان داده است که در صورتی که شما بتوانید برای بازاریاب کردن در اینترنت از ویدیوها استفاده کنید می توانید شانستان را برای موفقیت افزایش دهید. این موضوع می تواند برای افرادی که با استفاده از شبکه های مجازی بازاریابی می کنند به همان اندازه درست باشد که برای افرادی که از وب سایت ها و همچنین از ایمیل برای بازاریابی استفاده می کنند! بنابراین در صورتی که شما می خواهید بازاریابی با ایمیل را برای خودتان آسان تر کنید می توانید در صورتی که ویدیوهایی کوتاه و مرتبط با کارتان پیدا کردید این ویدیوها را در ایمیلتان قرار دهید تا به این شیوه تعداد مخاطبینتان را بیشتر کنید.

17. بهترین زمان برای فرستادن ایمیل را انتخاب کنید!

 

یکی دیگر از مواردی که به هنگام فرستادن ایمیل هایی که برای بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند باید توجه داشته باشید این است که زمان مناسب برای فرستادن ایمیل را انتخاب کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا در زمان های مناسب ایمیل ها را بفرستند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند. تحقیقات همچنین نشان داده است که در صورتی که سعی کنید تا ایمیل ها را در زمانی بفرستید که بهترین بازدهی را داشته باشد گام بلندی به سوی موفقیت برداشته اید. شما باید سعی کنید تا زمان هایی را انتخاب کنید که احتمال می دهید افراد بیشتری نظرشان جلب ایمیل شما می شود. برای این که بدانید بهترین زمان برای این که ایمیل بفرستید چه زمانی است می توانید بررسی کنید که مخاطبین شما در چه زمانی بیشتری آمادگی را برای دریافت ایمیل دارند و در چه زمانی از همه زمان ها بیشتر احتمال دارد که ایمیلتان را باز کنند. البته برای این کار شما نیاز دارید تا آن ها را به خوبی بشناسید و سعی کنید تا عادت های آن ها را بهتر بشناسید. در این صورت می توانید احتمال موفقیت را به میزان قابل توجهی بیشتر کنید.

18. واکنش ها نسبت به ایمیل هایتان را بررسی کنید!

 

شما باید سعی کنید تا با استفاده از کدهای UTM بررسی کنید که چه افرادی ایمیل هایتان را دوست خواهند داشت و چه افرادی مخاطبین دایمی شما می شوند. شما با استفاده از این کدها این توانایی را پیدا خواهید که که میزان کلیک هایی را که بر روی ایمیل هایتان شده است مورد بررسی قرار دهید، میزان درگیر شدن مخاطبین با ایمیل هایتان را بررسی کنید و همچنین مشخص کنید که آیا ایمیل هایی که فرستاده اید به هدف های مشخص رسیده اند یا خیر. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که برایتان معلوم شود که آیا کارتان به نتیجه مطلوبی رسیده است یا خیر. این کار می تواند بسیار مفید باید به این دلیل که با استفاده از تجزیه و تحلیل همین داده ها است که شما می توانید برای آینده و استراتژی هایی که در آینده قرار است داشته باشید بررسی های لازم را انجام دهید. بنابراین در صورتی که سعی کنید تا این آمارها و ارقام را به طور دقیق بررسی کنید شانستان برای موفقیت بسیار بیشتر می شود و می توانید استراتژی های قوی تری را برای برنامه ریزی های آینده برای خودتان داشته باشید.

19. سعی کنید Unsubscribe کردن را برای آن ها راحت تر کنید!

 

آخرین نکته (که البته از نظر اهمیت در رده آخر قرار نمی گیرد) که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید کاری کنید که Unsubscribe کردن ایمیل برای مخاطبین آسان تر شود. تحقیقات نشان داده است یکی از دلایلی که می تواند باعث شود که مخاطبین علاقه ای نسبت به تجارت شما نداشته باشند این است که آن ها را مجبور کنید تا ایمیل های شما را دریافت کنند در صورتی که نمی خواهند. این کار می تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی تجارت شما داشته باشد و حتی می تواند باعث شود که حتی آن دسته از مشتریان و مخاطبینی که احتمال گرایش پیدا کردن نسبت به تجارت شما و مشتری شما شدن در آن ها وجود داشته باشد هم به همین دلیل از تصمیماتی که دارند منصرف شوند. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید این امکان را در اختیار مخاطبین قرار دهید که بتوانند به راحتی گزینه Unsubscribe را فعال کنند تا در صورتی که فکر می کنند انجام این کار مزاحمتی برای آن ها ایجاد می کند به راحتی از این گزینه که در اختیارشان قرار دارد استفاده کنند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 123
:: باردید دیروز : 168
:: بازدید هفته : 742
:: بازدید ماه : 1100
:: بازدید سال : 2307
:: بازدید کلی : 6807